[78] Трэцяя праўда. Звычайна нашыя найлепшыя ўчынкі забруджаныя і сапсаваныя нашай грэшнай натурай. Калі ўліць чыстую празрыстую ваду ў брудную шклянку ці віно ў судзіну, сапсаваную іншым віном, чыстая вада і добрае віно будуць папсаваныя і пачнуць брыдка пахнуць. Так сама і з намі: калі Бог улівае ласкі і нябесную расу ці салодкае віно Сваёй любові ў нашую душу, сапсаваную першародным і цяперашнім грахом, гэтыя дары адразу ж псуюцца дрэннай закваскай, якую ў нас пакінуў грэх. Нашыя ўчынкі, нават самыя ўзвышаныя цноты забруджваюцца ім. Таму вельмі важна, каб атрымаць дасканаласць, якая дасягаецца толькі еднасцю з Езусам Хрыстом, пазбавіцца ўсяго дрэннага, што ў нас ёсць. Інакш наш бясконца чысты Госпад, што не зносіць нават найменшага бруду ў душы, адкіне нас ад Сваіх вачэй і не з’яднаецца з намі.
Нашыя целы настолькі распушчаныя, што названыя Духам Святым целамі граху, зачатымі ў граху, выкармленымі ў граху і здольнымі на ўсё; целы зняволеныя тысячамі хваробаў, што раскладаюцца з дня на дзень і нараджаюць толькі зло, шкоду і распушчанасць.
Нашая душа, з’яднаная з целам, сталася настолькі цялеснай, што ўжо называецца целам. Кожнае цела знішчыла свой шлях на зямлі. Цяпер мы поўныя толькі граху і слепаты духу, зацвярдзеласці сэрца, слабасці і нясталасці душы, пажадлівасці, узбунтаваных жаданняў і хваробаў у целе. Мы больш ганарлівыя за паваў, больш прывязаныя да зямлі за жабаў, больш агідныя за казлоў, больш зайздросныя за змеяў, больш ненасытныя за свінняў, больш злосныя за тыграў і больш лянівыя за чарапахаў, больш слабыя за трысцінкі і больш нясталыя за флюгеры. Нашае нутро напоўненае толькі нягоднасцю і грахом. І мы заслугоўваем толькі гневу Божага і вечнага пекла.
[80] Пасля гэтага ці трэба здзіўляцца, што наш Госпад кажа, што той, хто хоча ісці за Ім, павінен вырачыся самога сябе і зненавідзець сябе; што той, хто будзе любіць душу сваю, страціць яе, а той, хто яе зненавідзіць, уратуе? Гэтая бясконцая Мудрасць, што не дае беспадстаўных загадаў, кажа нам пагарджаць сабою толькі таму, што мы годныя толькі пагарды: няма нічога, настолькі годнага любові, як Бог, няма нічога, настолькі годнага пагарды, як мы самі[1].
Практыкаванне, якое я хачу адкрыць, - гэта адна з таямніцаў ласкі, пра якую не ведае шмат хрысціянаў, ведае мала пабожных асобаў, практыкуе і спрабуе вельмі мала вернікаў. Каб пачаць адкрываць гэтае практыкаванне, вось чацвёртая праўда, якая з’яўляецца працягам трэцяй.
[1] Каб добра зразумець гэтую евангелічную думку, трэба ў
гэтым месцы знайсці выразнае адрозненне. Прадметам нашай нянавісці можа быць
толькі зло само ў сабе, гэта значыцца, наш грэх, і ніколі не сам чалавек, які
створаны на вобраз і падабенства Бога (Быц 1, 27) і мае годнасць Божага дзіцяці
(1 Ян 3, 1) нават калі б ён быў самым вялікім грэшнікам (Мц 5, 22). Таму праўда
пра нашую грэшную натуру не павінна напаўняць нас пагардай і нянавісцю да яе
(Эф 5, 29) – хутчэй радасцю, бо Міласэрная Любоў Бога заўсёды гатовая нам
прабачыць (Ян 8, 1-11). Калі б мы былі дасканалымі, то не мелі б патрэбы ў
Богу, таму праўда пра нашую мізэрнасць (2 Млх 7, 28) павінна быць для нас
радаснай, вызваляльнай і весці нас у міласэрныя рукі Айца (Лк 15, 11-32). Аднак
гэта не можа вызваліць нас ад мазольнай працы над утаймаваннем нашых
неўпарадкаваных прагненняў і схільнасцяў (Гал 5, 24).