Дзень сёмы: апостал Крыжа і перамогі Хрыста.

   Духоўнае жыццё неразрыўна звязана з разуменнем Крыжа, які кожны сустракае ў сваім жыцці. Сталыя і ўраўнаважаныя адносіны да Крыжа з’яўляюцца вялікім духоўным майстэрствам. Вельмі лёгка дрэнна зразумець і не прыняць духоўнасці крыжа, вынікам чаго можа быць блякаванне у духоўным развіцці і ўзрастанні.

Св. Людвік з’яўляецца вялікім настаўнікам духоўнасці Хрыстовага Крыжа. Гледзячы на Крыж, св. Людвік глядзеў на пасхальную таямніцу Езусавай пакуты, смерці і ўваскрашэння: “Вось, як мне здаецца, самая вялікая “каралеўская таямніца”, самая вялікая таямніца Спрадвечнай Мудрасці: гэта Крыж. Ох! Як жа далёка знаходзяцца думкі і шляхі Спрадвечнай Мудрасці і як моцна яны адрозніваюцца ад думак і шляхоў людскіх, нават самых наймудрэйшых! Гэты вялікі Бог хоча адкупіць свет, выгнаць і звязаць злых духаў; зачыніць пекла і адчыніць людзям Неба; Спрадвечнаму Айцу аддаць бясконцую хвалу. Гэта вялікая мэта, цяжкая справа і вялікае прадпрыемства. Чым скарыстаецца Мудрасць, пазнанне якой ахоплівае ўвесь свет ад аднаго канца да другога, якая лагодна валадарыць і ўсё робіць з вялікай моцай? Яна мае ўсемагутную правіцу; адным рухам рукі можа знішчыць усё, што Ёй супрацьстаіць, і можа зрабіць усё, што пажадае; адным словам сваіх вуснаў можа стварыць і ўсё знішчыць. Досыць толькі Ёй гэтага пажадаць, каб так сталася. Яе Любоў дыктуе законы гэтай моцы. Яна прагне ўцелавіцца, каб даць чалавеку сваедчанне свайго сяброўства; Яна хоча сама сысці на зямлю, каб зрабіць магчымым узнясенне ў Неба. Няхай так станецца! (…) Яна глядзіць менавіта на Крыж; мае ў ім упадабанне; цэніць яго па-над усё, што самае вялікае і цудоўнае ў Небе і на зямлі, як прыладу Яе заваявання і аздобу Яе велічы, багацце і раскоша Яе панавання, сяброўку і абранніцу Яе Сэрцу. О глыбіня багаццяў, мудрасці і ведаў Божых. Які ж цудоўны Яго выбар, а Яго думкі і суджэнні – узвышаныя і незразумелыя! Якая ж невыказная Яго любоў да гэтага Крыжа! (ЛСМ 167, 168).

Пакута і смерць Езуса на Крыжы з’яўляецца Божым выбарам і самым вялікім доказам і праяўленнем збаўчай любові Сына Божага, які, будучы цалкам вольным, ахвяруе Сябе дзеля нашага адкуплення. Пакута і смерць Езуса з’яўляюцца доказам і праяўленнем любові, і гэта яна кліча, каб людзі адказалі ёй любоўю. Хрысціянскае жыццё з’яўляецца наследаваннем Езуса Хрыста і адказам на Яго пакліканне да любові, якая кожнага дня выражаецца ў нашых крыжах. Такім чынам можна зразумець духоўнасць Крыжа, якой навучае св. Людвік: “Сярод усіх аргументаў, якія могуць нас схіліць да любові Езуса Хрыста, Уцелаўлёнай Мудрасці – на маю думку – самым моцным аргументам з’яўляюцца Яго пакуты, якія Ён пажадаў выцярпець, каб даць нам доказ Сваёй любові” (ЛСМ 154).

Малітва: Пане наш Божа, Ты ў Сваёй усемагутнай Мудрасці пажадаў, каб Твой Сын, Езус Хрыстус, збавіў гэты свет праз смерць на Крыжы і Ўваскрашэнне. Ты, Божа, зрабіў св. Людвіка палымяным апосталам Хрыстовага Крыжа, які ён прапаведваў прыкладам і словам. Праз яго заступніцтва ўдзялі нам ласкі, каб мы добра неслі наш крыж, наслядуючы Твайго Сына. Просім Цябе таксама аб ласцы… (інтэнцыя ў якой молімся). Праз Хрыста, Пана нашага. Амэн.

Ойча наш… Вітай, Марыя… Хвала Айцу… 

Літанія да св. Людвіка дэ Манфора